Oohh yes, äntligen!!!

Äntligen har vi haft en helt vanlig konversation!!!!
Visst är du trött mamma, men du är du!
Jag frågar, du svarar.
Du frågar, jag svarar.
Du förstår.

Jag undrar och frågar om du förstår hur dålig och virrig du var.
Jag berättar hur du varit.
Du förstod inte, förstår inte idag heller hur dålig du var.
Du är mest förvånad, men det är viktigt för mig att du vet sanningen.

För du låter förvånad när jag säger att du låter pigg.
Du känner dig trött. Så du förstår inte varför alla tycker att du låter pigg???

Så jag förklarar skillnaden, att jag tycker att du låter som du. Friskare.
Och då förstår du skillnaden, att folk menar att du låter som ditt vanliga jag
istället för att bara säga att du låter piggare för att vara artiga.
Ahaaa, härligt tänker du. Och låter faktiskt gladare!!

Nu har du en slang in i lungan som ska suga ut allt var, och när den slangen är borta igen
så får du komma hem. Och ÅÅÅH vad du längtar!

Skönt att du mår bättre!!





Lillan och jag har busat på öppna förskolan hela förmiddagen, nu passar vi på att
vara hemma och leka lite innan storebror ska hämtas.
Och förresten, vårt nya hem var precis lika fint som jag kom ihåg!
Nu planeras det för nya möbler och ny inredning,
och vitt ska det bli!!!!


Kommentarer
Postat av: Mamma Rhu

Jag har inte så mycket att säga för att trösta.. Men jag har stora öron.. De har jag ärft från min mor.. Ja, rent fysiskt alltså.. ;) <3

2011-01-16 @ 01:58:46
URL: http://rhu.blogg.se/
Postat av: J

Jo det har jag nog märkt, stora öron med selektiv hörsel ;) alltså hörsel-stora, inte fysiskt stora alltså ;)

2011-01-16 @ 09:45:15
URL: http://sammahimmel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0