Kräksjuka

Julen har präglats av trötthet, familjestunder, julmat, och kräksjuka. Alla andra utom sonen och jag var sjuka.
Särskilt jobbigt var det för mamma, att inte kunna gå själv till toaletten, att inte kunna böja sig framåt, att inte kunna resa sig från toalettstolen utan hjälp och sen vara magsjuk är ju ingen höjdare.

Att behöva ha sällskap när man kräks, att ha någon som torkar upp allt, fixar och bär en till soffan känns ju inte så kul.

Att behöva kräkas och ha diarré när man inte har krafter eller knappt någon mat i kroppen måste vara fruktansvärt! När en människa redan är så trött och så blir man sjuk..... tur att du redan mår bättre lilla mamma.

Vi är hemma och vilar oss både fysiskt och psykiskt, och det behövs verkligen. Jag mår så mycket bättre när jag får vila mig från mamma, sen kan jag ta hand om henne igen.. nästa vecka är det dags för sjukhusbesök och jag har lovat att följa med och köra rullstolen åt henne, men hur kör man rullstol och barnvagn samtidigt??? Tipsa gärna ;)

Dags att mysa med familjen,
 ta hand om er, kram!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0