Lugnare vatten

Mamma är hemma och får antibiotika med jämna mellanrum.
Som tur är har hon ett palliativt vårdteam som tar hand om henne, plus att hon haft släktingar på besök hela helgen och den här veckan så jag har liksom kunnat hålla mig hemma och fokusera på andra saker den senaste tiden.

Saker som vår kommande flytt, vårt familjeliv och mina vänner.
Som för övrigt betyder mycket för mig.
Jag är lite av en periodare när det gäller vänner; jag har goda vänner som jag känt länge som jag periodvis träffar  mindre men tänker desto mer på. Och så hörs vi av förstås.
Sen har jag nyare vänner som jag träffar mer eller mindre då och då, kanske  mest när vi hittar
en aktivitet som vi är alla intresserade av. Som babysnack, fikaträffar och andra grejer.
De vänner är också värdefulla, för det är inte alltid man snackar om samma saker med gamla och nya vänner.

För vissa dagar pratar man bara om det som händer just nu, barnet sover eller inte, barnet kryper, man är trött och kaffesugen och då får den lyssna som står närmast tillhands :)
När man ringer en gammal vän pratar man om allt och inget i ett längre perspektiv.

Vad jag tänker på när jag säger att jag är periodare med vänner, så är det att även om man inte alltid hinner umgås så mycket som man tänkt med en viss vän så betyder man inte mindre för det. För det kommer saker emellan, som (sjuka) barn, jobb, resor, tidsbrist...........och allt annat ni vet.


JAG MENAR BARA ATT VÄNNER ÄR VÄRDEFULLA!
Ta hand om dem som betyder något för dig, och berätta det för dem!





Kommentarer
Postat av: Pia

Skönt vännen att du kan fokusera på annat, & det stämmer så bra med vänner vet jue att jag har dej där borta & vi hörs av lite då & då men att tiden inte alltid räcker till :) för & ses! & man behöver både nya & gamla vänner :) Kram på dej!

2011-01-19 @ 15:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0